Ik ben niet tevreden over mijn reis

U hebt telefonisch of via internet zelf een accommodatie of ander onderdeel van uw reis geboekt. U hebt lang naar uw vakantie uitgekeken. Bij aankomst op uw bestemming bent u helaas teleurgesteld. Uw verblijf is namelijk niet wat u hiervan had verwacht. In uw hotelkamer hangt bijvoorbeeld een vieze lucht of u hebt last van ongedierte in uw appartement. Of de geboekte excursie ging helaas niet door. Wat kunt u het beste doen?

Meer informatie & tips

  • 1. Wat mag u verwachten?

    Wat u mag verwachten is afhankelijk van uw contract. Bij een 4-sterrenhotel mag u bijvoorbeeld meer verwachten van de hygiëne in de badkamer dan bij een hostel waar de badkamer met meerdere mensen moet worden gedeeld. 

    Voorbeeld
    In uw contract staat dat u accommodatie in een zeer rustig gebied ligt waar u tot rust kunt komen. U hoeft dan niet te verwachten dat direct naast uw accommodatie een discotheek staat en u 's nachts niet kunt slapen van de harde muziek. U kunt in dat geval een klacht indienen omdat in uw contract staat dat uw accommodatie in een rustig gebied ligt. 

  • 2. Meld uw klacht

    Als uw reis niet naar wens is kunt u hier het beste zo snel mogelijk over klagen. Meld uw klacht bij het bedrijf dat verantwoordelijk is voor dit gedeelte van uw reis. In het geval van een klacht over de accommodatie is dit dus een medewerker van de accommodatie zelf. 

    Leg uit wat uw klacht is en vraag om een oplossing. Als uw klacht niet wordt opgelost kan het soms helpen om foto's te maken van het probleem en deze tijdens uw verblijf al per e-mail samen met uw klacht aan de accommodatie sturen. U kunt later dan ook bewijzen wat het probleem was en dat u heeft geklaagd. 

  • 3. Hebt u recht op een vergoeding?

    Als uw klacht niet kan worden opgelost kunt u soms een vergoeding krijgen. Dit hangt af van de situatie. Wilt u weten of u recht op een vergoeding hebt? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen beoordelen wat uw verdere mogelijkheden zijn. 

  • 4. Stuur een brief

    In uw brief kunt u uw klacht opnieuw voorleggen en vragen om een vergoeding. Stuur deze brief zo snel mogelijk. Hebt u hulp nodig bij het opstellen van uw brief, neem dan contact met ons op.

  • 5. Naar de recht of Geschillencommisie

    Wanneer uw klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost kunt u uw klacht voorleggen aan de rechter en vragen om een vergoeding. 

    In sommige gevallen kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommisie Reizen. Het bedrijf moet dan wel bij de ANVR aangesloten zijn. 

    Hebt u hiervoor juridische hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Onze oplossingen

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering bij Interpolis? Maak dan gebruik van onze RechtsHulp zonder verzekering. Hiervoor werkt Interpolis samen met LegalGuard.

image description

Dienstverlening Reizen: Persoonlijk advies over uw rechtspositie

Heeft u problemen met een reisorganisator? Bijvoorbeeld omdat uw verre reis overboekt blijkt? Of zijn er andere problemen? Dan kunnen wij u helpen, als het gaat om een Nederlandse reisorganisatie.

Waar sta ik? Wat kan ik juridisch allemaal doen? Wat zou jij doen in mijn situatie?
Allemaal vragen die wij voor u kunnen beantwoorden.

U krijgt persoonlijk advies over uw rechten en plichten. Natuurlijk bekijkt de jurist ook of alle regels goed zijn toegepast.
De jurist gaat eerst alle stukken bestuderen. Daarna krijgt u een advies over uw rechtspositie. Bijvoorbeeld of u in uw recht staat.
En over welke vervolgstappen het beste voor u zijn.

Lees meer € 299,00
image description

Dienstverlening Reizen: Onderhandelen door een jurist

Heeft u problemen met een reisorganisator? Bijvoorbeeld omdat uw verre reis overboekt blijkt? Of zijn er andere problemen? Dan kunnen wij u helpen, als het gaat om een Nederlandse reisorganisatie.

Een jurist verdiept zich eerst in uw situatie en stelt met u een strategie op. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken hoe we het beste de onderhandeling in kunnen gaan. De jurist onderhandelt daarna voor u met de andere partij. Hier hoeft u niet bij te zijn. Uw belangen zijn in vertrouwde handen.

Lees meer € 699,00
image description

Dienstverlening Reizen: Juridische procedure voeren

Heeft u problemen met een reisorganisator? Bijvoorbeeld omdat uw verre reis overboekt blijkt? Of zijn er andere problemen? Dan kunnen wij u helpen, als het gaat om een Nederlandse reisorganisatie.

Een jurist voert namens u een juridische procedure. Bijvoorbeeld voor de rechtbank of een geschillencommissie.
U bepaalt samen met de jurist de beste strategie. De jurist voert daarna de procedure voor u. Zo wordt u persoonlijk bijgestaan.

Let op: u kunt deze oplossing alleen kiezen als u ook de oplossing 'Persoonlijk juridisch advies' al hebt gekregen.

Lees meer € 1689,00
Contact

Niet tevreden over uw reis? Neem contact met ons op.

Bellen
  • 088 462 80 80
  • Openingstijden

    Maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17:00

Post
LegalGuard Postbus 9150 7300 HZ Apeldoorn

Veel gestelde vragen

  • Zijn de regels anders als ik een klacht heb over mijn verblijf op een camping in Nederland?

    U kunt uw klacht melden bij de campingeigenaar. U kunt uitleggen wat er aan de hand is en om een oplossing vragen.

    Komt u samen niet tot een (passende) oplossing? Stuur dan een brief met het verzoek om de klacht alsnog binnen 14 dagen op te lossen. Stuur de brief aangetekend op en bewaar het verzendbewijs. Zo kunt u altijd aantonen dat u de brief hebt verstuurd. Als u een e-mail stuurt, vraag dan om een ontvangstbevestiging. 

    Vindt u geen oplossing, dan is het misschien nodig om naar De Geschillencommisie of de rechter te gaan. Als de camping is aangesloten bij de Recron, dan kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommisie Recreatie.

    Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

  • Hebt u de accommodatie geboekt via een andere website?

    U hebt niet direct bij de accommodatie geboekt maar via een andere website. U kunt tegenwoordig makkelijk een hotel of appartement boeken via websites waar veel accommodaties worden aangeboden. U kunt de accommodaties via deze websites goed vergelijken en u kunt vaak ook recensies lezen. 

    Soms staat in de voorwaarden van deze websites dat zij alleen een tussenpersoon zijn. U hebt dan geen contract met deze website, maar met de accommodatie waar u hebt geboekt. Als u een klacht hebt, moet u de klacht melden bij de accommodatie. Soms moet de website (de tussenpersoon) uw klacht toch oplossen. Bijvoorbeeld als zij vooraf wisten dat de accommodatie niet beschikbaar zou zijn.

  • Kan ik annuleren als de accommodatie niet naar mijn wens is?

    Soms is het mogelijk om uw resterende verblijf bij de accommodatie te annuleren en zelf een andere accommodatie te zoeken. Of u zonder kosten kunt annuleren, ligt aan de voorwaarden van uw contract. Vaak staat op uw boekingsbevestiging of u kunt annuleren en hoeveel dagen van tevoren u mag annuleren.

    Hebt u hulp nodig? Neem contact met ons op.

Advies & Contact