Ik heb mijn product niet ontvangen

U hebt een product gekocht, maar u hebt het product nog niet ontvangen. Wat kunt u doen? De volgende informatie helpt u op weg.

Meer informatie & tips

  • 1. Welke levertijd is afgesproken?

    Op de website of in de koopovereenkomst staat vaak een vermoedelijke levertijd, bijvoorbeeld 6-8 weken of week 36. Wanneer de verkoper niet binnen deze termijn levert, moet u de verkoper extra tijd geven.

    Bij een vaste levertijd, bijvoorbeeld 7 september 2015, hoeft u deze extra tijd niet te geven.

  • 2. Stuur een ingebrekestelling

    Een ingebrekestelling is een brief waarin u de verkoper extra tijd geeft. Hoeveel extra tijd hangt af van de eerdere levertermijn en het soort product. Voor een dvd zal een termijn van twee weken redelijk zijn, terwijl bij een fiets of meubels dit al snel vier weken zal zijn.

    Stuur de ingebrekestelling aangetekend op en bewaar het ontvangstbewijs. Zo kunt u altijd aantonen dat u de brief hebt gestuurd.

    Voorbeeldbrief ingebrekestelling

  • 3. De koop terugdraaien

    U kunt de koop terugdraaien als de verkoper niet voor de vaste leverdatum of binnen de extra tijd het product levert. Laat dit de verkoper weten via een brief of e-mail. De verkoper hoeft het product dan niet meer te leveren en u hoeft het product niet meer te betalen.

    Ik heb al betaald

    Ook als u al betaald hebt, kunt u de koop terugdraaien. Dat kan als de verkoper niet heeft geleverd vóór de vaste leverdatum of binnen de extra levertijd. De verkoper moet u de aankoopprijs dan terugbetalen.

    Natuurlijk kunt u de verkoper altijd extra tijd geven als u het product toch nog graag wilt ontvangen.

Onze oplossingen

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering bij Interpolis? Maak dan gebruik van onze RechtsHulp zonder verzekering. Hiervoor werkt Interpolis samen met LegalGuard.

image description

Consumentenkoop: Persoonlijk juridisch advies

Heeft u als particulier iets gekocht? En was dat bij een professionele verkoper, winkel of website? Dan helpen wij u als er iets mis is. Bijvoorbeeld omdat uw nieuwe bankstel al heel snel kapot is. Of als de nieuwe keuken niet naar wens is geleverd.

U krijgt persoonlijk advies over uw rechten en plichten. Natuurlijk bekijkt de jurist ook of alle regels goed zijn toegepast. De jurist gaat eerst alle stukken bestuderen. Daarna krijgt u een advies over uw rechtspositie. Bijvoorbeeld of u in uw recht staat. En over welke vervolgstappen het beste voor u zijn.

Lees meer € 299,00
image description

Consumentenkoop: Onderhandelen door een jurist

Heeft u als particulier iets gekocht? En was dat bij een professionele verkoper, winkel of website? Dan helpen wij u als er iets mis is. Bijvoorbeeld omdat uw nieuwe bankstel al heel snel kapot is. Of als de nieuwe keuken niet naar wens is geleverd.

Een jurist verdiept zich eerst in uw situatie en stelt met u een strategie op. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken hoe we het beste de onderhandeling in kunnen gaan. De jurist onderhandelt daarna voor u met de andere partij. Hier hoeft u niet bij te zijn. Uw belangen zijn in vertrouwde handen.

Lees meer € 699,00
image description

Consumentenkoop: Juridische procedure voeren

Heeft u als particulier iets gekocht? En was dat bij een professionele verkoper, winkel of website? Dan helpen wij u als er iets mis is. Bijvoorbeeld  als uw nieuwe keuken niet naar wens is geleverd.

Een jurist voert namens u een juridische procedure. Bijvoorbeeld voor de rechtbank of een geschillencommissie.
U bepaalt samen met de jurist de beste strategie. De jurist voert daarna de procedure voor u. Zo wordt u persoonlijk bijgestaan.

Let op: u kunt deze oplossing alleen kiezen als u ook de oplossing 'Persoonlijk juridisch advies' al hebt gekregen.

Lees meer € 1689,00
Contact

Mijn product niet ontvangen? Neem contact met ons op.

Bellen
  • 088 462 80 80
  • Openingstijden

    Maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17:00

Post
LegalGuard Postbus 9150 7300 HZ Apeldoorn

Veel gestelde vragen

Advies & Contact