Wat u zelf kunt doen als u niet tevreden bent met de provider

Slecht bereik, langzame internetverbinding, wegvallende gesprekken of helemaal geen verbinding. Kortom, u bent niet tevreden over het abonnement. Wat kunt u doen? De volgende informatie helpt u op weg.

Meer informatie & tips

  • 1. Meld het probleem bij de provider

    U hebt een abonnement bij een telefoonprovider. In dat geval hebt u een overeenkomst afgesloten. U betaalt voor het abonnement en het bedrijf zorgt ervoor dat uw telefoon werkt zoals is afgesproken in de overeenkomst. Meld uw probleem eerst bij provider. Misschien is er een tijdelijke storing of een eenvoudige oplossing.

    Tip

    Kijk ook eens op de website van de telefoonprovider. Misschien is er wel iets bekend over een storing.

  • 2. Hebt u recht op een vergoeding?

    Als een storing heel lang duurt, hebt u misschien recht op schadevergoeding. In de algemene voorwaarden van uw contract staan vaak situaties genoemd waarin u hier recht op hebt. Vaak wordt de vergoeding uitbetaald als korting op het abonnement.

  • 3. Stuur een ingebrekestelling

    Wordt het probleem niet (op tijd) opgelost? Of bent u niet tevreden over de oplossing? Stuur dan een ingebrekestelling. Dat is een brief met de volgende informatie:

    • Het probleem. Wanneer kon u geen gebruik maken van uw telefoon of internet? En hoe lang is dat al het geval?
    • Een termijn waar binnen het bedrijf uw probleem moet oplossen. Twee weken is hiervoor gebruikelijk. Als in de algemene voorwaarden een reactietermijn wordt genoemd, moet het bedrijf zich hieraan houden.
    • U schrijft ook dat wanneer het bedrijf uw probleem niet oplost, u verdere stappen gaat ondernemen. Misschien kunt u uw overeenkomst opzeggen of een schadevergoeding eisen.

    Voorbeeld ingebrekestelling

    Stuur de brief aangetekend op en bewaar het verzendbewijs. Zo kunt u altijd bewijzen dat u de brief gestuurd hebt. Als u een e-mail stuurt, vraag dan om een ontvangstbevestiging.

  • 4. Naar De Geschillencommissie

    Komt er geen (goede) oplossing of reageert het telecombedrijf niet? Dan kunt u naar De Geschillencommissie telecomunicatiediensten stappen. Voorwaarde is dat het bedrijf is aangesloten bij deze commissie. Dat is bijna altijd zo. Aan het besluit van De Geschillencommissie moeten beiden partijen zich houden. Als De Geschillencommissie uw klacht niet behandeld, kunt u naar de rechter.

    Hebt u hulp nodig, neem dan contact met ons op.

    Let op: De Geschillencommissie vraagt Klachtengeld. De hoogte hiervan verschilt per commissie. U krijgt het Klachtengeld (deels) terug van het telecombedrijf als u gelijk krijgt.

Onze oplossingen

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering bij Interpolis? Maak dan gebruik van onze RechtsHulp zonder verzekering. Hiervoor werkt Interpolis samen met LegalGuard.

image description

Dienstverlening telecom: Persoonlijk juridisch advies

Heeft u problemen met uw telefoon abonnement? Of bent u niet tevreden over uw internetprovider? Dan kunnen wij u helpen.

Waar sta ik? Wat kan ik juridisch allemaal doen? Wat zou jij doen in mijn situatie?
Allemaal vragen die wij voor u kunnen beantwoorden.

U krijgt persoonlijk advies over uw rechten en plichten. Natuurlijk bekijkt de jurist ook of alle regels goed zijn toegepast.
De jurist gaat eerst alle stukken bestuderen. Daarna krijgt u een advies over uw rechtspositie. Bijvoorbeeld of u in uw recht staat.
En over welke vervolgstappen het beste voor u zijn.

Lees meer € 299,00
image description

Dienstverlening telecom: Onderhandelen door een jurist

Heeft u problemen met uw telefoon abonnement? Of bent u niet tevreden over uw internetprovider? Dan kunnen wij u helpen.

Een jurist verdiept zich eerst in uw situatie en stelt met u een strategie op. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken hoe we het beste de onderhandeling in kunnen gaan. De jurist onderhandelt daarna voor u met de andere partij. Hier hoeft u niet bij te zijn. Uw belangen zijn in vertrouwde handen.

Lees meer € 699,00
image description

Dienstverlening telecom: Juridische procedure voeren

Heeft u problemen met uw telefoon abonnement? Of bent u niet tevreden over uw internetprovider? Dan kunnen wij u helpen.

Een jurist voert namens u een juridische procedure. Bijvoorbeeld voor de rechtbank of een geschillencommissie.U bepaalt samen met de jurist de beste strategie. De jurist voert daarna de procedure voor u. Zo wordt u persoonlijk bijgestaan.

Let op: u kunt deze oplossing alleen kiezen als u ook de oplossing 'Persoonlijk juridisch advies' al hebt gekregen.

Lees meer € 1689,00
Contact

Niet tevreden met de provider? Neem contact met ons op.

Bellen
  • 088 462 80 80
  • Openingstijden

    Maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17:00

Post
LegalGuard Postbus 9150 7300 HZ Apeldoorn

Veel gestelde vragen

  • Wat is De Geschillencommissie?

    U hebt een klacht over een bedrijf en komt er met het bedrijf niet uit. In dat geval kunt u uw klacht melden bij De Geschillencommissie. Elke branche heeft zijn eigen Geschillencommissie. Bepaal eerst of De Geschillencommissie uw klacht in behandeling kan nemen. Wanneer dat het geval is, vult u eerst een vragenlijst in en betaalt u het klachtengeld. De hoogte hiervan hangt af van de commissie. Daarna mag het bedrijf op uw klacht reageren en zal De Geschillencommissie de verdere stappen bepalen. U krijgt het klachtengeld terug van het bedrijf als u in het gelijk wordt gesteld.

    Meer informatie vindt u op de website van De Geschillencommissie

  • Moet ik mijn abonnementskosten betalen als er een storing is?

    Dat hangt van uw situatie af. Hoe lang duurde de storing? Wat was de overlast? Soms is het redelijk dat u (een gedeelte van) uw abonnementskosten niet hoeft te betalen.

Advies & Contact