Wat u zelf kunt doen als de stroom is uitgevallen

U hebt een stroomstoring gehad. Hierdoor zat u een paar uur zonder stroom. Hebt u recht op een vergoeding?

Meer informatie & tips

  • 1. Hoe lang duurde de storing?

    Een netbeheerder moet een stroomstoring binnen vier uur oplossen. Als dit niet lukt, hebt u recht op een vergoeding. De hoogte van de vergoeding hangt af van de duur van de storing en van uw aansluiting. U krijgt de vergoeding ook als u geen schade hebt.

    Duur van de storing
    • korter dan 4 uur: geen vergoeding
    • 4-8 uur: 35 euro
    • langer dan 8 uur: 20 euro voor elke aaneengesloten periode van 4 uur

    De vergoeding is gebaseerd op een aansluiting van maximaal 3x25 ampère. Hebt u een hogere aansluiting, neem dan contact op met uw netbeheerder.

    Een voorbeeld

    U hebt van 9 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds geen stroom. Dat is 13 uur. Voor de eerste 8 uur krijgt u 35 euro vergoeding. Voor het 8e tot 12e uur krijgt u 20 euro. Voor het 13e uur krijgt u geen vergoeding omdat dit geen aaneengesloten periode van 4 uur is. U krijgt in totaal 55 euro.

    Storing in een hoogspanningsnet

    U krijgt geen vergoeding als de storing heeft plaatsgevonden in een hoogspanningsnet met een spanningsniveau van 220 kV of hoger.

  • 2. Wanneer krijgt u de vergoeding?

    De netbeheerder betaalt de vergoeding uit binnen zes maanden na de stroomstoring. U hoeft hiervoor niets te doen. U kunt natuurlijk wel een brief sturen.

    Voorbeeldbrief compensatie storing energie

Onze oplossingen

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering bij Interpolis? Maak dan gebruik van onze RechtsHulp zonder verzekering. Hiervoor werkt Interpolis samen met LegalGuard.

image description

Dienstverlening energiezaken: Persoonlijk juridisch advies

Heeft u problemen met uw energiemaatschappij? Klopt bijvoorbeeld de afrekening niet? Dan kunnen wij u helpen.

Waar sta ik? Wat kan ik juridisch allemaal doen? Wat zou jij doen in mijn situatie?
Allemaal vragen die wij voor u kunnen beantwoorden.

U krijgt persoonlijk advies over uw rechten en plichten. Natuurlijk bekijkt de jurist ook of alle regels goed zijn toegepast.
De jurist gaat eerst alle stukken bestuderen. Daarna krijgt u een advies over uw rechtspositie. Bijvoorbeeld of u in uw recht staat.
En over welke vervolgstappen het beste voor u zijn.

Lees meer € 299,00
image description

Dienstverlening energiezaken: Onderhandelen door een jurist

Heeft u problemen met uw energiemaatschappij? Klopt bijvoorbeeld de afrekening niet? Dan kunnen wij u helpen.

Een jurist verdiept zich eerst in uw situatie en stelt met u een strategie op. Zo wordt er bijvoorbeeld gekeken hoe we het beste de onderhandeling in kunnen gaan. De jurist onderhandelt daarna voor u met de andere partij. Hier hoeft u niet bij te zijn. Uw belangen zijn in vertrouwde handen.

Lees meer €699,00
image description

Dienstverlening energiezaken: Juridische procedure voeren

Heeft u problemen met uw telefoon abonnement? Of bent u niet tevreden over uw internetprovider? Dan kunnen wij u helpen.

Een jurist voert namens u een juridische procedure. Bijvoorbeeld voor de rechtbank of een geschillencommissie.
U bepaalt samen met de jurist de beste strategie. De jurist voert daarna de procedure voor u. Zo wordt u persoonlijk bijgestaan.

Let op: u kunt deze oplossing alleen kiezen als u ook de oplossing 'Persoonlijk juridisch advies' al hebt gekregen.

Lees meer € 1689,00
Contact

De stroom is uitgevallen? Neem contact met ons op.

Bellen
  • 088 462 80 80
  • Openingstijden

    Maandag t/m vrijdag 09:00 tot 17:00

Post
LegalGuard Postbus 9150 7300 HZ Apeldoorn

Veel gestelde vragen

Advies & Contact